Klacht of ontevreden

Ik doe er alles aan om hulp te bieden op een goede, deskundige en respectvolle manier. Toch kan het voorkomen dat je ergens niet tevreden over bent, of dat je een klacht hebt.
Je kunt dit te allen tijde met mij bespreken, hopelijk komen we er dan samen uit.


Klachten

Natuurlijk hoop ik dat je je onvrede of klacht met mij bespreekt, zodat we samen tot een oplossing kunnen komen. Maar wanneer je je klacht niet met mij wil bespreken, of wanneer we er samen niet uit komen, dan kun je gebruik maken van een gratis klachtenfunctionaris via mijn beroepsvereniging NVPA (Nederlands Verbond voor Psychologen, Psychosociaal therapeuten en Agogen).

Hoe werkt het?

  • De NVPA bespreekt de ontstane situatie met jou en geeft aan welke mogelijkheden er zijn. Dit gesprek is vertrouwelijk. Zij respecteren jouw privacy.

  • Wanneer je hierna besluit dat je een klacht wilt indienen, dan kun je het NVPA klachtenformulier invullen. Dit formulier is strikt vertrouwelijk en wordt alleen gebruikt om de klachtenfunctionaris en/of de geschilleninstantie te informeren. In dit formulier kun je je gegevens invullen en de klacht omschrijven. Je vindt het formulier op de website van de NVPA en kunt het ook onderaan deze pagina downloaden.

  • Nadat je het klachtenformulier hebt ingevuld, kunt je het printen en in een gesloten enveloppe opsturen aan het secretariaat van het NVPA, Losplaats 14B, 5404 NJ Uden. Je kunt het ook opslaan en per e-mail naar de NVPA toesturen: klachten@nvpa.org

  • Alleen met jouw toestemming sturen zij je klacht vervolgens door naar de coördinator van de poule van onafhankelijke klachtenfunctionarissen. Dat zijn allen professionals met wie je jouw klacht kunt bespreken en van wie je een advies krijgt wat te doen met jouw klacht.

  • De mogelijkheid voor cliënten om een klachtenfunctionaris in te kunnen zetten, is verplicht gesteld binnen de Wkkgz. Het NVPA maakt hiervoor in de meeste gevallen gebruik van de poule van klachtenfunctionarissen van de SCAG. Deze poule is vormgegeven door een stuurgroep, samengesteld uit mensen van de RBCZ Sector Psychosociaal en de RBCZ Sector Medisch Sociaal. De klachtenfunctionarissen van de poule zijn gekwalificeerd en voldoen aan het beroepsprofiel dat de stuurgroep op basis van het VKIG profiel heeft opgesteld.

  • Deze informatie kun je ook vinden op de website van de NVPA.

Gegevens

Klacht

Voor klachten over de behandeling kun je je wenden tot de NVPA (https://nvpa.org/klacht-indienen)

Tuchtrecht

Voor het tuchtrecht kun je je wenden tot de Stichting TCZ (Tuchtrecht Complementaire Zorg).

Geschil

Indienen van een geschil kan - nadat de klachtenregeling is doorlopen – bij: ambtelijksecretaris@zorggeschil.nl. 

Meer informatie staat op: www.zorggeschil.nl

Fijn dat je er bent!

Deze website maakt gebruik van 'cookies' (dit zijn tekstbestandjes die op jouw computer of mobiele apparaat worden geplaatst) om de website te laten functioneren.

(De website maakt geen gebruik van cookies om de website te analyseren of voor marketing doeleinden).

Advanced settings

Je kunt je cookievoorkeuren hier aanpassen. Schakel de volgende categorieën in of uit en sla je selectie op.

De essentiële cookies zijn noodzakelijk voor de veilige en correcte werking van deze website en het registratieproces.
Functionele cookies onthouden je voorkeuren voor mijn website en maken de aanpassing ervan mogelijk.
Prestatiecookies controleren de prestaties van de   website.
Met marketingcookies kunnen we de prestaties van onze website meten en analyseren.